lunedì 18 novembre 2013

Tettine belle sulla basilica di San marco a Venezia.


Tettine belle sulla basilica di san marco a Venezia


Dialetto veneto e lingua italiana.

Venezia come Las Vegas... nella fine del 1700

Tetine bele sora la basilica de san Marco.

Tenine bele. Tute drete che varda verso al cielo. Che bel! Le tetine xe la pi bela roba che ne fa tornar ala infanzia. Bele, dure, morbide come al veludo. Sgionfe de lat e de sicurezza. Che gusto, che amor, quà no ghe xe paura, no ghe xe angossia e gnanca se pol perderse. Quà podemo assar 'ndar i pensieri. Dopo se tachemo e ciucemo la vita e ne par de 'ver catà al nostro paradiso. Altro che trincar vin o cicar pipe. Quà no se scherza.
I lo gavea capio anca i veci e furbi venessiani mercanti che co al so compare gran patriarca. Lori i gavea capio 'sta roba sconta. Fin che i xera mercanti. Ma quande che i se trasformà in nobili e i se ga messo le mudande de curam, i gha trasformà Venessia su la Las Vegas de la Europa che tuti vegnia qua dò a magnar i schei col zugo, a ciavar, a far al carneval e a goderse de sto casin 'ndove tuti magnava e corrompeva de gusto. Intanto la xente normal del Veneto, ma anca de Venessia la vardava disperada ste tettine su la basilica del San Marco e no la saveva pì come liberarse de sta miseria nobile e da sto patriarca. Putana eva, dess noialtri anca quà in Italia stemo a spetar un Napoleon che ne libera dai nobili de Roma. Ma i xeo davvero solamente che a Roma?
Gian Berra

Taduzion in talian:

Tettine belle sopra la basilica di san Marco.

Tettine belle. Tutte dritte guardano verso il cielo. Che bello! Le tettine sono la più bella cosa che ci fa tornare all'infanzia. Belle, dure, morbide come il velluto. Gonfie di latte e sicurezza. Che gusto, che amore, qua non c'è la paura, non c'è angoscia e neamche ci si può perdere. Qua possiamo lasciare andar via i pensieri. Dopo ci attacchiamo a loro e succhiamo la vita e ci pare di aver trovato il nostro paradiso. Altro che trincar vino o fumare cicche. Qua non si scherza.
Lo avevano capito anche i vecchi e furbi mercanti veneziani, assieme al loro compare il patriarca. Loro avevano capito questa cosa misteriosa. Fin che erano rimasti mercanti.
Ma quando loro si sono trsformati in nobili, si sono messi le mutande di cuoio, e hanno trasformato Venezia nella Las Vegas dell'Europa, tanto che tutti venivano qua a mangiarsi i soldi col gioco, a chiavare, a far carnevale e a godersi questo casino dove tutti mangiavano, rubavano e corrompevano di gusto.
Intanto la gente normale del Veneto, ma anche di Venezia, guardava disperata queste tettine sopra la basilica di san Marco e non sapeva come liberarsi di questa miseria e da questo patriarca. Puttana eva, adesso anche noi, qua in Italia stiamo ad aspettare un Napoleone che ci liberi dai nobili di Roma. Ma sono solamente davvero solo a Roma?
Gian Berra




Nessun commento: